اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد رفاه اجتماعی را تسهیل می‌کنند

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تلاش ما برای فراهم‌سازی رفاه اجتماعی است و لازمه این آرامش و رفاه، ایجاد شهر هوشمند است و در تلاشیم این مهم را با کمک شرکت‌های دانش بنیان تسهیل کنیم.

شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد رفاه اجتماعی را تسهیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد، علی رسولیان اظهار کرد: نمایشگاه شهر هوشمند در سطح بالا و با حضور شرکت‌های خوبی برگزار شده است که نشان دهنده افزایش سطح فناوری در استان است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه روش‌های جدید کسب‌وکار که از طریق آنها هزینه‌ها کاهش یابد را می‌توان مشاهده کرد.

معاون استانداری خراسان رضوی اولویت کاری استانداری را بهبود زندگی، معیشت و رفاه اجتماعی مردم عنوان کرد و افزود: لازمه این آرامش و رفاه این است که از روش‌های جدید علم اطلاعات و ارتباطات استفاده کنیم.

رسولیان ادامه داد: ما در استان خراسان رضوی به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم هستیم که منجر به رفاه اجتماعی می‌شود‌؛ در تلاشیم این مهم را با کمک شرکت‌های دانش بنیان تسهیل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌های اجرایی که بیشتر با مردم سروکار دارند از توانمندی‌های موجود در این نمایشگاه بهره کافی را ببرند.

معاون اقتصادی خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی در جهت تسهیل در کارها، بیان کرد: ما در استان خراسان رضوی در حوزه اقتصادی فعالیت‌های خوبی را در طرح مثلث توسعه اقتصادی با کمک بخش خصوصی انجام داده‌ایم که امیدواریم این مهم افزایش یابد.

رسولیان با بیان اینکه مشهد مقدس حدود ۵۷درصد جمعیت استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته و کمک بخش خصوصی توانستیم آمار بیکاری استان را کاهش دهیم و از افزایش حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم.

وی همچنین همکاری‌های صورت‌ گرفته با شهرداری مشهد را یادآور شد و بر ضرورت گسترش تداوم آن تاکید کرد.

استارتاپ‌ها می‌توانند زمینه‌ساز رونق اقتصادی و کسب و کار شوند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به نیازهای روزمره مردم به استفاده از خدمات الکترونیک، استارتاپ‌ها می‌توانند زمینه‌ساز رونق اقتصادی، شکل‌گیری کسب‌و‌کار و ایجاد اشتغال ‌شوند.

حمید بادامی‌نجات افزود: چند سالی هست که در حوزه شهر هوشمند و دولت الکترونیک در کشور به عنوان موضوع روز و نیاز جامعه قدم‌های خوبی برداشته شده است و برای اولین بار است که از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد بازدید داشتم و از نظر من نمایشگاه کاملی بود، همچنین رویدادهای بسیار خوبی در حوزه فاوا در شهرداری مشهد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، شاهد حضور استارتاپ‌ها، شرکت‌های هوشمند و  فن‌آور در کنار شهرداری مشهد بودم که مشغول ارائه خدمات الکترونیکی بودند و این اقدام ارزشمندی است که شهروندان و عموم مردم با مقوله هوشمند‌سازی و شهر الکترونیک آشنا می‌شوند و کمک می‌کند که بستر شهر هوشمند در شهرداری‌ها بیشتر فراهم شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بنابر مسؤولیتی که دارم باید در حوزه فناوری، شهرها و کلان‌شهرها را رصد کنم که شاهد این هستم که در کلان‌شهر‌ها روز به روز نیازهای مردم در حوزه استفاده از فن‌آ‌‌‌‌‌‌وری و خدمات الکترونیک تغییر و افزایش پیدا کرده است.

بادامی‌نجات بیان کرد: شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز، یزد، همدان و کرج اقدامات خوبی در حوزه فناوری و هوشمندسازی داشته‌اند، شهر مشهد نیز با توجه به به‌روزرسانی و اقدامات شاخص در حوزه هوشمندسازی و فن‌آوری اطلاعات، دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته است.

وی اظهار کرد: استارتاپ‌ها در فضایی رشد می‌کنند که زیرساخت آن فراهم شده باشد، مجموعه‌های استارتاپی نیازمند این هستند که بخشی از کارها و زیرساخت‌ها توسط حاکمیت و توسط شهرداری‌ها فراهم شده باشد تا این استارتاپ‌ها رشد کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها افزود: مجموعه‌های مدیریت شهری پلتفرم‌هایی را فراهم می‌کنند که استارتاپ‌ها بتوانند از داده‌ها استفاده کنند که این اتفاق زمینه‌ساز رونق اقتصادی، شکل‌گیری کسب و کار و اشتغال خواهد شد و این اقدام شهرداری مشهد، فضایی را ایجاد کرده تا بخش‌های خصوصی هم در کنار بخش‌های دولتی در این نمایشگاه حضور داشته باشند و زمینه رشد آنها را فراهم کرده است.

گفتنی است نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، یکم تا چهارم بهمن ماه با حضور شرکت‌های استارت‌آپی و نوآور در حوزه هوشمندسازی خدمات و معرفی شرکت‌های پیش‌رو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول